Imago sportvissen in Nederland


Begin september 2017 heeft Kantar Public een onderzoek uitgevoerd naar het imago van sportvissen onder het Nederlands publiek. Hierbij is voornamelijk gekeken naar het imago van de hengelsport door de tijd heen en in vergelijking met andere vrijetijdbestedingen. Voor dit onderzoek is een representatieve groep van 998 Nederlanders ondervraagd.



De resultaten van het onderzoek zijn in dit rapport vergeleken met de resultaten uit eerdere onderzoeken in 1978, 1985, 1992, 1994 en 2004. Daarnaast wordt in dit rapport op sommige punten ook specifiek de focus gelegd op jongeren tot 18 jaar, om te onderzoeken of bij jongeren andere denkbeelden leven.

Het rapport begint met de associaties die het Nederlands publiek heeft bij de hengelsport. Deze worden vergeleken met de associaties die men heeft met voetbal. Vervolgens wordt er gekeken naar de sympathie die het Nederlands publiek heeft voor de hengelsport en hoe dit zich over de jaren heen heeft ontwikkeld. Tenslotte wordt het imago van de hengelsport vergeleken met andere vrijetijdsbestedingen.

Om u de beste gebruikservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Voor meer inhoudelijke informatie en het onderscheid die wij hier in maken, verwijzen wij u door naar ons. cookiebeleid.

Divide