Vis & water

Communicatie naar sportvissers

5056
05 nov 2010

Sportvissers zijn als leden de bestaansreden van een hengelsportvereniging, maar zijn dat niet vanzelfsprekend. Een hengelsportvereniging moet wel leden werven, behouden en het lidmaatschap de moeite waard maken (binden). Een belangrijk deel van de communicatie vanuit een hengelsportvereniging is dan ook gericht op de bestaande - en nieuwe leden.

Formeel zijn het jaarverslag met de jaarrekening en de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering de formele communicatiemiddelen naar de leden toe. Hierin legt het bestuur jaarlijks verantwoording af aan de leden voor het gevoerde beleid.

Maar om je leden actueel op de hoogte te houden van het reilen en zeilen van de vereniging is een verenigingswebsite tegenwoordig onmisbaar. Veel hengelsportverenigingen geven daarnaast een verenigingsblad uit. Beide zijn belangrijke media voor het bestuur en de commissies om ontwikkelingen en actualiteiten mede te delen aan de leden. Maar daarnaast zijn het ook prima middelen om de leden zélf aan het woord te laten. En wat te denken van een jaarboekje, waarmee nieuwe leden meteen weten wat de vereniging ze te bieden heeft?

Je vindt er van alles over op onze HSVservice!

Er zijn geen gerelateerde berichten.

Om u de beste gebruikservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Voor meer inhoudelijke informatie en het onderscheid die wij hier in maken, verwijzen wij u door naar ons. cookiebeleid.