Fishfluencers komen bijeen bij Sportvisserij Nederland

1628
17 mei 2023

Zaterdag 13 mei werd de allereerste fishfluencer bijeenkomst georganiseerd. Een leuke dag die in het teken stond van de kennismaking met een aantal van de meest prominente vis-gerelateerde influencers van Nederland.

De afgelopen 3 jaar heeft Sportvisserij Nederland regelmatig de samenwerking gezocht met zogenaamde influencers (o.a. Enzo Knol) om de sportvisserij te promoten bij de niet-vissende jeugd. Dit heeft geleid tot een flinke groei in de populariteit van het sportvissen onder jongeren. We zagen de afgelopen drie jaar dan ook een flinke toename in het aantal verkochte JeugdVISpassen. Een Enzo is zelf inmiddels ook fervent sportvisser geworden!

In Nederland zijn verschillende vissende concentmakers met een groot bereik op sociale media, wij noemen ze ook wel ‘fishfluencers’. Deze contentmakers hebben samen veel volgers, sommigen maken zelfs al ruim 10 jaar video’s op YouTube en het grootste Nederlandse viskanaal, Underfishing, heeft op YouTube ruim 500.000 abonnees. Deze concentcreators hebben een flink bereik onder sportvissers en gelden voor veel kijkers als voorbeeld en informatiebron.



Tijdens deze bijeenkomst zijn we met 13 fishfluencers om tafel gegaan en is er kennisgemaakt, vergaderd en gebrainstormd over onder andere belangenbehartiging, dierenwelzijn, risico’s binnen de sportvisserijsector en inzet en samenwerkingen met Sportvisserij Nederland. De bijeenkomst werd als erg positief ervaren en er zal zeker vervolg aan gegeven worden!
Er zijn geen gerelateerde berichten.

Om u de beste gebruikservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Voor meer inhoudelijke informatie en het onderscheid die wij hier in maken, verwijzen wij u door naar ons. cookiebeleid.

Divide